0 تور پیدا شد

تورها در آفرود سواری

خدمات گشت:

رویداد:

توضیحات

آفرود سواری به معنای رانندگی خارج از جاده های آسفالت شده است و شامل حرکت در مسیرهای چالشی مثل کوهستان ها، جنگل ها، بیابان ها و مسیرهای گل و لای می شود آفرود سواری به دلیل هیجان و ماجراجویی اش، علاقه مندان خاص خود را دارد.

افرادی که به کاوش در طبیعت، مناظر بکر و دست نخورده علاقه مند هستند، اغلب به آفرود سواری روی می آورند. این افراد از تجربه مناظرزیبای کوهستانی، بیابانی یا جنگلی لذت می برند.

همچنین کسانی که علاقه‌مند به خودروهای خاص، مهندسی پیچده سیستم‌های چهارچرخ محرک و فناوری های خودرو هستند، اغلب به آفرود سواری تمایل دارند. آن ها به تست و تجربه توانایی های خودروهایشان در شرایط سخت علاقه مندند.

 در اینجا نکاتی مهم در مورد  آفرود سواری وجو دارد: 

خودرو مناسب آفرود

برای آفرود به خودوریی با سیستم چهار محرک نیاز دارید، خودروهایی مانند جیپ، لندکروز و پاترول از بهترین گزینه برای آفرود هستند.

 تایرهای مناسب : تایرهای مخصوص آفورد که برای مسیرهای خاکی، شنی با گلی طراحی شده اند.

ارتفاع بالای خودرو:  خودرهایی با ارتفاع بالاتر از سطح زمین مناسب تر هستند تا از آسیب دیدگی در مسیرهای سنگلاخی جلوگیری کنند.

تجهیزات لازم:

وینچ دستگاهی برای کشیددن خودرو در صورت گیرکردن در گل یا مسیر سخت. 

بیلچه و زنجیر چرخ: برای خارج کردن خودرو از گل و برف. 

جک بلند: برای بالا بردن خودرو در مواقع ضروری. 

کمپرسور هوا:  برای تنظیم فشار تایرها بعد از آفرود. 

چراغ های قوی و پروژکتور:  برای دید  بهتر در شب یا شرایط آب و هوایی نامساعد.  

مسیرهای آفرود سواری در ایران: 

کویر مرنجاب (استان اصفهان)

یکی از محبوب ترین مناطق آفرود سواری در ایران است. این کویر دارای تپه های شنی بزرگ، دریاچه های نمک و مناظر بکر است که برای آفرود سواری و کمپینک بسیار جذاب است. 

کویر لوت ( استان کرمان و سیستان بلوچستان) 

کویر لوت به دلیل شنزارهای وسیع و رمل های بسیار چالش برانگیز یکی از بهترین مناطق برای آفرود سواری در ایران به شمار می آید. این منطقه به دلیل شرایط سخت و گرمای زیاد برای آفرود سوران حرفه ای مناسب تر است. 

جنگل های هیرکانی

مناطق جنگلی استان های مازندران، گلستان و گیلان دارای مسیرهای جنگلی و کوهستانی مناسب برای آفرود سواری هستند. این مسیرهای پر از گل لای و رودخانه ها هستند که چالش های خاص خود را دارند. 

دشت کویر(استان سمنان) 

این منطقه به دلیل داشتن مسیرهای سنگی و کویری مناسب برای کسانی است که به دنبال تجربه ترکیبی از آفرود در مسیرهای سنگلاخی و شنی هستند. 

منطقه الموت(استان قزوین)

الموت به دلیل کوهستانی بودن و داشتن مسیرهای صعب العبور، به یکی از مناطق محبوب برای آفرود سواری تبدیل شده است. مسیرهای این منطقه شامل تپه ها ودره‌های عمیق است که برای آفرودکاران حرفه ای چالش برانگیز است.

دالامپر

دالامپر یکی از مناطق مناسب برای آفرود سواری است. دالامپر در استان آذربایجان غربی و در نزدیکی شهر ارومیه واقع شده است. دالامپر دارای مسیرهی کوهستانی پیچده و شیب داراست که برای آفرود سواان حرفه ای چالش برانگیز و جذاب است. مسیرهای سنگلاخی و مسیرهای ناهموار باعث می شود تا رانندگی در این منطقه نیاز به مهارت و خودرو های آفرود داشته باشند.

در کل آفرود سواری یک تجربه هیجان انگیز و لذت بخش است. اما نیازمند آمادگی و تجهیزات مناسب است تا هم از ماجراجویی خود لذت ببرید وهم ایمنی ایمنی خود و همراهانتان را حفظ کنید. 

 

آیا می خواهید تورهای خود را از طریق وب سایت ما بفروشید؟

ثبت نام خود را آغاز کنید