تور قلعه بابک و ارسباران با قطار

مدت زمان

3 روز

اندازه گروه

16

نوع تور

مبدا

تهران (تهران)

مقصد

تبریز (آذربایجان شرقی)

توضیحات

تور ارسباران

ارسباران که به نام قره داغ نیز شناخته می شود منطقه ای کوهستانی و جنگلی در شمال غرب ایران و در استان آذربایجان شرقی است. این منطقه یکی از زیبا ترین و بکرترین، مناطق طبیعی ایران محسوب می شود و شامل جنگل های متنوع، رودخانه ها و تنوع بالای گیاهی و جانوری است.

ارسبارن، این بهشت گمشده در دل کوه های پر ابهت آذربایجان، جایی است که زمین وآسمان به هم می پیوندند و طبیعت در زیباترین جلوه‌های خود تجلی می یابد. در این سرزمین، درختان بلوط و افرا با قامت بلند خود، سایه بان‌های سبزی بر سر هر رهگذران می‌گسترانند و نغمه‌های پرندگان، هم آوایی دل انگیز با صدای زلال رودخانه‌ها ایجاد می کنند.

موقعیت جغرافیایی:

در شمال شرقی استان آذربایجان شرقی و در نزدیکی ارمنستان و جمهوری آذربایجان واقع شده است.

جاذبه‌های گردشگری:

قلعه بابک، قلعه ای تاریخی با قدمت کهن که به بابک خرمدین نسبت داده می شود.

پل تاریخی خدافرین:

واقع در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، ازجمله آثار باستانی برجسته ای است.

چشم اندز رود ارس:

رود ارس با آب زلال و خروشان خود، مناظری بی بدیل و تماشایی خلق می کند.

پارک ائل گلی تبریز: پارک ائل گلی یا شاه گلی تبریز، همچون نگینی درخشان بر تارک این شهر تاریخی می درخشد. پارک ائل گلی که نام آن به معنای "درایچه مردم" است، در دوران صفویان به عنوان یک مخزن آب برایآبیاری باغ ها و مزارع اطراف ساخته شد.

قلعه بابک خرمدین

یکی از شگرف ترین جاذبه های ارسباران، قلعه بابک خرمدین می باشد این دژ افسانه ای و استوار،همچون نگینی بر فراز کوه های پر ابهت ارسباران می درخشد. در دل طبیعت بکر واسرار آمیز این منطقه، قلعه بابک بادیواره های استوار و برج های دیدبانی خود، گویی قصه ای هزار ساله از مقاومت و دلاوری را روایت می کند.

این قلعه که بر بلندای کوه های ارسبارن قرار گرفته، توسط بابک خرمدین، قهرمان ایرانی و رهبر قیام علیه خلفای عباسی، بنا شد. بابک با شجاعت و نبوغ نظامی خود، از این قلعه به عنوان پایگاهی  برای مبارزه با ظلم و ستم استفاده کرد. هر سنگ و آجر این دژ، شاهدی  بر پایداری و استقامت مردانی است که جان خود را در راه آزادی و استقلال فدا کردند.

سخن پایانی

هرگوشه از ارسباران، با زیبایی های منحصر به فرد و مناظر دل انگیز خود، فرصتی برای گردشگران فراهم می کند تا تجربه ای بی نظیر را در این سفر به دست آورند.

سفر به ارسباران، میتواند تجربه ای بینظیر و دلپذیر باشد. این منطقه با طبیعت بکر، جنگل های سرسبز، رودخانه های خروشان و فرهنگ غنی محلی ، فرصتی عالی برای کسانی است که به دنبال آرامش و ماجراجویی هستند. سفر به ارسباران، نه تنها شما را با طبیعت زیبا و فرهنگ بومی آشنا میکند، بلکه خاطراتی ماندگار وفراموش نشدنی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی های برتر

  • بازدید از پل های تاریخی خدافرین
  • بازدید از قلعه تاریخی بابک خرمدین
  • چشم انداز رود ارس
  • بازدید از جنگل های ارسباران
  • چشم انداز سد ارس
  • پارک ائل گلی تبریز

سرویس های شامل شده

  • بلیط قطار کوپه ای چهار یا شش تخته
  • سه وعده صبحانه
  • دو شب اقامت در هتل سه ستاره
  • پذیرایی میان وعده
  • راهنمای رسمی میراث فرهنگی
  • ورودیه ها
  • ترنسفر محلی و پاترول سواری
  • بیمه

سرویس های شامل نشده

  • وعده های نهار و شام

رزرو

شروع قیمت 6,200,000 تومان

تمامی قیمت های نمایش داده شده براساس جستجو شما بوده و قیمت نهایی می باشد

برنامه سفر

تور ارسباران

شب هنگام تهران را به مقصد تبریز ترک کرده و شب را در قطار سپری می کنیم ، صبح روز بعد صبحانه را در قطار میل کرده و سپس به مقصد می رسیم . با مینی بوس به سمت اهر رفته و پس از حدود یکساعت به جاذبه های اهر می رسیم . به بازدید از بازار اهر و مقبره شهاب الدین اهری پرداخته و پس از صرف ناهار با پیمودن مسافت یک ساعته به کلیبر می رسیم به سمت هتل رفته و بعد از دمی استراحت به بازدید از سد خدافرین و سد بی نظیر ارس می پردازیم .
روز دوم با پیاده روی 1/5 ساعته به سمت قلعه بابک رفته و پس از ثبت خاطرات عصر هنگام به جنگل های ارسباران روانه می شویم .
روز سوم بعد از صرف صبحانه و گشتی در تبریز و دیدار ائل گلی به سمت ایستگاه راه آهن رفته و تبریز را به مقصد تهران ترک میکنیم .

توضیح کوتاه

تور ارسباران قلعه بابک

مدت : تور داخلی سه روزه 
درجه سختی :2 از5

تصاویر

آیا می خواهید تورهای خود را از طریق وب سایت ما بفروشید؟

ثبت نام خود را آغاز کنید