سفر با قطار و جاذبه های گردشگری
بلاگ

چرا با قطار سفر کنیم؟ +معرفی 5 شهر زیبا برای مسافرت با قطار

الزاماً برای یک سفر به یاد ماندنی انتخاب وسیله حمل و نقلی که قرار است ما را تا مقصد راهی کند بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

تمام وسایل حمل و نقل دارای مزایا و معایبی هستند و گاهاً مسافر مستاصل می‌ماند که چه نوع وسیله‌ای را انتخاب کند.

دراین مطلب به یکی از پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل می‌پردازیم، وسیله‌ای که در مصاف حمل و نقل پیشرو پیشرفت و توسعه بوده است.

قطار، یکی از بهترین وسایل حمل و نقل؛ زمانی که با قطار سفر می‌کنید از لذت‌های بسیاری بهرمند می‌شوید.

لذت تماشای مناظر یکی از منحصر به فردترین مزایای مسافرت با قطار می‌باشد. وقتی شما با قطار مسافرت می‌کنید زمان انجام هر کاری را خواهید داشت از جمله خواندن کتاب، تماشای یک فیلم، گوش دادن به موسیقی یا کتاب صوتی و ...

 

 

 

یکی از نقاط محرز مسافرت با قطار این هست که با افراد مختلفی می‌توانید مراوده و گفتگو داشته باشید، حتی داخل کوپه خود می‌توانید ساعات مسرت بخشی را در کنار خانواده تجربه کنید، مسافرت کردن با قطار مصداق خانه متحرک را دارد، به این علت که تمام نیازها و مواردی که به آن احتیاج دارید درمحیط قطار به راحتی دراختیارتان قرار گرفته است.

اگر هنوز مردد هستید و به دلایل بیشتری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
 

مقرون به صرفه بودن

یکی از مهم ترین مزیت های مسافرت با قطار گزینه مقرون به صرفه بودن آن است و درمقایسه با هر وسیله حمل و نقل دیگر بها کمتری برای خرید بلیط پرداخت می شود، حتی نسبت به اتومبیل شخصی خود مسافرت کردن با قطار انتخاب مناسب تری می باشد.

 

عدم ترافیک در مسیر

با توجه به اینکه ریل قطارها در اطراف شهر جا گرفته شده است، لذا نگرانی بابت ضیق وقت به خاطر ترافیک وجود ندارد و اطمینان حاصل داشته باشید که هیچ گونه تاخیری در زمان رسیدن به مقصد نخواهید داشت و همه چی به طور نظم و قاعده مشخص انجام می شود.

 

امنیت بالا مسافرت با قطار

به دلیل پیشرفت قابل توجه در عرصه ریلی روز به روز کیفیت و تجهیزات قطار توسعه یافته است. بنابراین میزان امنیت قطار بدون شک بسیار بالا است.

 

مسافرت با قطاردغدغه کمتری دارد

تصور کنید با قطارمیخواهید سافرت کنید و لزومی ندارد همانند هواپیما دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، یا در صف بازرسی معطل بمانید، فقط کافیه نیم ساعت قبل از حرکت قطار به ایستگاه راه آهن عزیمت کنید.
 

 

مسافرت کردن با قطار به بهبود سلامت طبیعت کمک میکند

قطار به علت نداشتن هیچگونه آلودگی تاثیر منفی کمتری روی آب و هوا ایجاد میکند، پس بدون شک سازگاری قطار با محیط زیست سبب شده که کمک وافری به طبیعت داشته باشد.

 

فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد

مسافرت با قطار بر خلاف هواپیما و دیگر وسایط نقلیه هیچگونه محدودیتی برای حمل بار ندارد و شما میتوانید با خیال آسوده بدون هیچ هزینه اضافه وسایل خود را همراه داشته باشید و به راحتی وسایل خود را در قفسه های بالا سرتان جای گذاری کنید.
 

وجود پزشک در قطار

زمانی که شما با قطار مسافرت میکنید، از مزیت‌هایی همانند حضور پزشک در قطار بهرمند میشوید و اگر مشکلی به هر دلیلی برایتان حاصل شود، بدون هیچ هزینه ای از خدمات پزشک به طور رایگان می توانید استفاده کنید. این تفضل حتی برای بانوانی که شرایط بارداری دارند، مسافرت با قطار آرمیده شده است.

خواب راحت

مسافرت با قطار حتی در مسافت های طولانی به دلیل داشتن صندلی های تخت شو و کاملا استاندارد حال خوبی را برای مسافر به ارمغان می‌آورد، شایان ذکر است این مورد در قطارهای اتوبوسی دیده نمی شود. 
 

 

 

 

تهیه بلیط آسان 

شما به راحتی میتوانید از طریق سایت های مسافربری به صورت آنلاین درعرض چند دقیقه با در نظر گرفتن مبدا و مقصد، تعداد افراد و حتی نوع قطار بلیط تهیه کنید و حتی به صورت حضوری هم امکان خرید بلیط را دارید.
 

خدمات رایگان

امکانات وافری در قطار وجود دارد که یکی از این موارد تهیه بلیط رایگان برای کودکان زیر دو سال می باشد و همچنین از سنین دو تا دوازده سال بلیط به صورت نیم بها عرضه میگردد.

سرویس بهداشتی پاکیزه و راحت

یکی از مسائلی که برای مسافر حائز اهمیت می باشد، وجود سرویس بهداشتی  با دسترسی راحت است و خوشبختانه در قطار این مورد برای هر واگن قرار گرفته است.

گذر از خط سیرهای چشمگیر

تصور کنید با قطار از مسیری نظیر بهشت می‌گذرید، فرقی هم ندارد در چه فصلی باشد، زیرا سفر کردن با قطار از چنین گذرهایی یکی از دلنشین‌ترین خاطرات هر فرد می‌باشد، حتی در مسافت‌های دور و دراز. 

یکی از تماشایی‌ترین مسیرهای ریلی که می‌توانید تجربه کنید مسیر خطه شمال است. مسافر میتواند در راهرو قطار کنار پنجره بایستد و از پنجره قطار شاهد مناظری باشد که تا ابد در ذهن حک می‌شود.

 

 

 

 

درهمین لحظه که این مقاله را مرور می‌کنید شما را به تجسم یک تصویر رویایی دعوت می‌کنیم!
زمانی که قطار از دل کوه عبور میکند و صدای مخوف سوت قطار، سکوت مطلق را میشکند، حس غریبی در وجود مسافر پدید می‌آید و در این لحظه هیچ چیز با وجود یک نوشیدنی داغ به مسافر لذت نمی‌دهد.

دم دمای صبح شاهد مه غلیظ می‌شوید که پس از لذت بردن از تماشای پگاه صبح به سمت رستوران راهی می‌شوید و در حین لذت بردن از صرف صبحانه نگاهتان به سمت تشعش آفتاب گره می‌خورد که در لابه لای سبزه زارها خود نمایی می‌کند، و همچنین کوه‌های استوارِ پوشیده از چمن، هوای ابری، جاده‌های خیس همه و همه جز تصویری از یک بهشت برای شما بوجود می‌آورد.

در ادامه سفر با قطار، به هنگام استراحت در کوپه با استفاده ازتخت تاشو لذت یک خواب عمیق را تجربه می‌کنید و پس از آرامش یافتن، اوقات فراغت خود را با تماشای فیلم و مطالعه پرمی‌کنید.

در یک کلام تمامی این لذت‌هایی که درذهن‌تان تصور کرده‌اید، موجب سهولت مسافرت کردن با قطار گردیده است و در طولانی‌ترین مسیرها هیچ‌گونه سختی در راه احساس نمی‌کنید.
 

مسافرت با قطار در ریل‌های خاطره ساز

شماری از مسیرهایی که از لذت بخش‌ترین مسیرهای ریلی می‌باشد محدود نیست و در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم.

 

مسافرت با قطار به سواد کوه

اولین بخش در استان مازندران که به آن می‌رسیم شهرستان سواد کوه است.

در این مسیر در کنار تماشای رشته کوه البرز و دیدن مناظر شاعرانه از کنار تاریخی‌ترین راه آهن ایران و پل ورسک گذر می کنید، پل ورسک یکی از شاهکارهای مهندسی کشور است، که در زمان قبل از انقلاب توسط مهندسین دانمارکی ساخته شد.

 

 

 

پل ورسک در سال 1315 بر روی یه دره عمیق که ارتفاع آن به 110 متر میرسد بهره برداری شده است، جالب است بدانید! پل ورسک در زمان جنگ جهانی اول تنها راه ارتباطی ایران به روسیه بود و طی حملات آدلف هیتلر در جنگ جهانی کوچکترین آسیبی به ساختار پل وارد نگردیده و خوشبختانه این پل با صلابت و همچنان استوار بوده است.
 

 

مسافرت با قطار به قائم شهر

در ادامه سفر از سواد کوه به بزرگترین شهرستان‌های بزرگ استان مازندران می‌رسید، این مسیر یکی از بی‌نظیر‌ترین مسیرهای شمال می‌باشد، مسافر می‌تواند در ایستگاه قائم شهر پیاده شود و با ماشین به سمت دریای خزر حرکت کند تا از تماشای آن لذت ببرد.
 

 

 

مسافرت با قطار به رشت

مسافرت با قطار به شهرهای شلوغ شمال یک مزیت بسیار مهمی دارد که در ترافیک گرفتار نمی شوید، مسیر رشت به خودی خود یکی از چشم انداز ترین مسیرهای شمال می باشد. 
 

 

مسافرت  با قطار به بندر ترکمن

استان گلستان پر از دشت های وسیع است که متصل به دریای خزر و دو بندر می باشد، با شنیدن بندر ترکمن یاد اسب های قدرتمند می افتید که در دشت های وسیع در حال دویدن هستند، از طرفی  بندر ترکمن به خاطر خرید و فروش با کشورهای همسایه بازارهای پُر شوری برای استفاده گردشگران دارد که این مسیر ریلی را پُر طرفدار کرده است.
 

مسافرت با قطار به گرگان

در آخر به شهر گرگان مرکز استان گلستان می رویم، جایی که از تماشای طبیعت آن یک لحظه نمی توانید پلک بزنید و میتواند پذیرای لذت بخشی برای مسافران باشد.

مسیر ریلی گرگان پس از عبور از بندر ترکمن و گرگان دو شاخه خواهد شد که یک طرف آن به سمت گرگان و طرف دیگرآن به اینچه برون تقسیم میگردد، که چشم نواز ترین آن گرگان است که مسیر تردد آن از موزه ها و آثارتاریخی زیادی بهرمند شده است، به همین خاطر سفر به گرگان قطعا خاطره انگیز ترین مسیر ریلی خواهد بود. 
 

 

 

 

کلام آخر

سفر با قطار همیشه یکی از لذت بخش‌ترین تجربه‌های هر فرد می‌باشد  که با لحظات خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی عجین شده است. قطعا هر شخصی که با قطار مسافرت کرده است به طور حتم یک خاطره دلپذیر از سفر خود با قطار در اختیارتان خواهد گذاشت.

تعداد کثیری از مسافران به علت علاقه خاصی که به طبیعت دارند حاضر هستند با سفرهای یک روزه این نیاز را با انتخاب قطار به تحقق برسانند.

پیمودن از مسیرهای بکر و زیبا و توقف در مناطق جذاب گردشگری یک تصویر فراموش نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با انتخاب مقصد دلخواهتان از طریق سایت مهرگل سیر لذت مسافرت با قطار را تجربه کنید.

آژانس مسافرتی مهرگل سیر با کادری مجرب و با ارائه خدمات ارزنده میزبان دوستداران گردشگر است، علاوه بر آن شما با تهیه تور داخلی از سایت مهرگل سیر که اولین سامانه اینترنتی تورهای داخلی ریل پایه می‌باشد با سامانه معتبری مواجه هستید که پاسخگو تمام نیازهایتان خواهد بود.