مسافرت با قطار از تهران برای اهوازگردی
بلاگ

راهنمای مسافرت با قطار از تهران برای اهوازگردی

شهرهای جنوب از بهترین مقاصد گردشگری می باشند که استان خوزستان را می‌توان نگین گردشگری خطه جنوب معرفی کرد. به‌خاطر نوع آب و هوایی که دارد بهترین زمان برای مسافرت فصل زمستان و نوروز می‌باشد.

استان زیبای خوزستان با وجود آسیب‌هایی که در جنگ تحمیلی به خود دیده است، همچنان هر گردشگری با ورود به این استان محسور صلابت آن می‌گردد. ناگفته نماند در کنار طبیعت منحصر به فردی که دارد، سبک و سیاق مهمان نوازی این استان از خصایص بارز مردمان خوزستان می‌باشد.

 در ادامه این مقاله برای آشنایی از مکان‌های تاریخی شهرستان اهواز، مرکز استان خوزستان، از لب کارون تا پل‌های زیبا؛ با ما همراه باشید تا اگر سودای اهوازگردی را در سر داشتید با اطلاعات موثق عازم سفر شوید.

 

 


رود کارون بلندترین رود ایران

با شنیدن شهر اهواز نام رودخانه کارون در ذهنمان تداعی می‌شود، رودی که قدمت آن به دوره‌های متعدد تاریخی می‌رسد و خاطرات تلخ و شیرین را برایمان می‌سازد.

رودخانه کارون طولانی‌ترین رودخانه ایران است که اولین سکونتگاه مردمان ایران باستان بوده است، رود کارون برای تمام افراد ساکن اهواز نقش حیاتی را ایفا می‌کند و در زمان حاضر منبع مهم آبیاری برای ساکنین این شهر می‌باشد و همان گونه چشم انداز فوق العاده رود کارون، باعث استقبال کثیری از گردشگران در این منطقه بوده است.

مشخصات رود کارون

رودخانه کارون، به عنوان یکی از مهمترین رودخانه‌های ایران، از زیر زردکوه در استان چهارمحال و بختیاری جریان خود را شروع می‌کند و سپس رودهای مختلفی همچون بهشت آباد، بازفت، کوهرنگ، سبزکوه، اردمند و خرسان را به خود می‌پیوندد.

کارون با طولی نزدیک به 950 کیلومتر بزرگترین رودخانه ایران می‌باشد. این رودخانه از یک سو به خلیج فارس و از سوی دیگر به اقیانوس هند و رود اروند می‌رسد.

براساس گذشته‌های دور، منطقه اطراف کارون به دلیل وفور منابع آب، به یک سرزمین خوش آب و هوا و زراعی تبدیل شده است.

آب این رودخانه، زندگی را برای مردم این منطقه بهبود بخشیده و سبب شده است تا این مناطق به یک جلگه سرسبز و خرم تبدیل گردند.

مرور

 پیشینه رود کارون

پژوهشگران طبق تحقیقاتی که به ثمر رساندن ثابت کرده‌اند که اولین سکونتگاه ایرنیان در کنار رودخانه کارون تشکیل شده است که حتی نام رودخانه کارون با عنوان کرن، کرنگ و کوهرنگ ذکر شده است. 

کشتیرانی در رود کارون

 حد فاصله بند قیر تا خرمشهر محدوده بزرگ و عمیقی دارد که به عنوان کارون بزرگ انتساب شده، زمانی گذر کشتی‌های تجاری بوده ولی به تدریج به خاطر کم آبی که علت آن هم انتقال منبع آب به شهرهای دیگر بوده، سبب کم شدن میزان آب گردیده است.

ناگفته نماند رودخانه کارون با وجود گزندهایی که به خود دیده است در بستر خود مکانی مبتهج ایجاد کرده و با دارا بودن پل‌ها و جاده‌های ساحلی محلی مسرور بخش برای گردشگران پدیدار شده است.

 درادامه به تعدادی از پل‌های اهواز اشاره می‌کنیم تا به وجاهت آن‌ها پی‌ببرید.

 

 

 

پل سفید اهواز

پل سفید اهواز مشهور به پل معلق که در سال 1312 در زمان حکومت رضا شاه پهلوی به دست دو مهندس آلمانی و سوئدی بنا شده  و جز چهارمین پل معلق جهان شمره می شود.

پل سفید اهواز در سال 1378 در فهرست آثار میراث فرهنگی ایران به ثبت رسیده است و در حال حاضر جهت بهره‌برداری از آن استفاده می‌شود و موجب سهولت دسترسی از شرق کارون به غرب کارون گردیده است.


 ظاهر تماشایی پل سفید از جمله نورپردازی خاص و زیبایی که در شب پدیدار کرده، جلوه بی نظیری را به تماشاگر می‌بخشد وهمین دلیل سبب شده از نمادهای برجسته اهواز محسوب شود. شب‌های زنده پل سفید اهواز با صدای ساز نی انبان، دمام یا سازهای دیگر فضای مسرور بخشی را می‌سازد که زبانزد ایران و قلب تپنده اهواز شده است. 


بهترین مسیر دسترسی به پل سفید اهواز از طریق خودرو شخصی و وسیله نقلیه عمومی امکان‌پذیر می‌باشد و دو طرف پل ایستگاه‌های اتوبوس قرار گرفته که تمام شهر را پوشش می‌دهد. 

 

 

 

 

پل چهارم یا پل نادری اهواز

پل نادری در زمان پهلوی دوم بنا شده و از منظر طول قدمت چهارمین پل دیرینه اهواز می‌باشد حتی در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق مانع سقوط خوزستان گردیده است.

موقعیت مکانی پل نادری باعث شده خیابان های اصلی کوی تختی و خیابان سلمان فارسی را به هم متصل کند و به همین دلیل بومی‌های آنجا نام دیگر آن را پل سلمان فارسی می‌نامند.

یکی از جذابیت‌های پل نادری نمایان بودن پل های سفید و پل هشتم می باشد که بر روی آن قرار بگیرید کاملا مشهود می‌باشد‌.

 

 


پل کابلی اهواز بزرگترین پل کابلی ایران


پل کابلی یا پل هشتم اهواز با طراحی منحصر به فرد و نمایی زیبا، در شب‌های کارون به‌عنوان یکی از نمادهای جدید این شهر شناخته می‌شود. این پل، در کنار سایر پل‌های اهواز، از جمله پل "سفید"، با زیبایی و مجللی که در تاریکی شب‌های اهواز درخشیده، توجه همگان را به خود جلب می‌کند.

پل هشتم اهواز، معروف به پل کابلی، دارای طولی برابر با 1014 متر و عرض متفاوتی در نقاط مختلف است. در محل ورودی‌ها عرض پل 6.20 متر است که در وسط پل به یک متر افزایش می‌یابد. پایه‌های این پل، با استفاده از کابل‌هایی بلند، عرشه را بر فراز کارون نگه می‌دارند و از سطح آب رودخانه فاصله‌ای بالغ بر 81 متر دارند.

عرشه پل کابلی اهواز با استفاده از 158 شمع به قطر 150 میلی‌متر و با عمق حدود 35 متر، بر روی رودخانه کارون قرار گرفته است.

همچنین، در دو طرف پل، 32 کابل وجود دارد. پل کابلی یا پل هشتم اهواز، با ابعاد و طراحی خاص خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری بارز این شهر است و در فصول مختلف سال، مخصوصاً در ایام نوروز، با استقبال خوبی از سوی مسافران و ساکنان منطقه مواجه می‌شود.

 

 


پل فولاد


پل ششم یا همان پل صنایع فولاد اهواز که در جنوبی ترین قسمت شهر و در حد فاصله روستا چنییه و شهر کارون قرار دارد و در سال 1386 به بهره برداری رسیده است.

 

 

پل سیاه اهواز یک پل تاریخی


پل سیاه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر اهواز می باشد. قدمت این پل به جنگ جهانی دوم می‌رسد یعنی حدود سال 1308 هجری شمسی ساخته شد و تاثیر به‌سزایی در جنگ جهانی دوم نیز داشته است، چرا که در جا به جایی مهمات از این پل بسیار بهره برداری شده است.

پل سیاه سال هاست دو کمربندی رود کارون را به هم وصل میکند.علت نامگذاری این پل به دلیل سیاه بودن بدنه آن می باشد و ساختار این پل به گونه ای تشکیل شده است که تا به حالا هیچ آسیبی به پل وارد نگردیده است.


پل تاریخی سیاه شهر اهواز یک سازه فلزی است که بر روی رودخانه کارون بنا شده و از 52 پایه و فوندانسیون بتنی برخوردار است. این پل دارای طولی حدود 1050 متر و عرض 6 متر است و دو خط رفت و برگشت برای عبور قطارها دارد.

همچنین، پیاده‌روهایی با عرض 2 متر در دو طرف پل برای عبور پیاده‌روها فراهم شده است. در سال 1378، پل سیاه اهواز در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و امروزه با نصب نورپردازی‌های جالب، زیبایی بصری این سازه را دوچندان کرده است.

 


پل طبیعت کیانپارس


شهر اهواز به دلیل داشتن پل‌های متعدد بر روی کارون، یکی از مکان‌های مهم گردشگری ایران می‌باشد که پل طبیعت کیانپارس یکی از جذاب‌ترین آن پل‌هاست.

بدلیل عدم تردد وسیله نقلیه روی این پل و امکان پیاده‌روی، بهترین لحظه‌ها را برای گردشگران فراهم می‌کند. مگر می‌شود در این دنیای پر از هرج و مرج زندگی کنید وبه دنبال مکانی برای استراحت نباشید، پل طبیعت کیانپارس به خاطر گذر آرامش بخش و صدای جریان آب، شما را به خلسه‌ای سرشار از آرامش می‌برد که هرگز دلتان نمی‌خواهد این مسیر پایانی داشته باشد.


در سال 1392، شهرداری اهواز پل طبیعت کیانپارس اهواز را به بهره‌برداری رساند. این پل با طول 500 متر و عرض 5 متر، توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است که از لوله‌های انتقال آب به عنوان یکی از جزئیات زیبایی‌بخش استفاده نموده‌اند.

این مکان امروزه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اهواز شناخته می‌شود و در ایام نوروز و فصل‌های دیگر سال با استقبال بالایی از سوی گردشگران و ساکنان این شهر مواجه می‌شود.

 

 

پل گفتگوی تمدن‌ها یا پل آبشار


پل هفتم، معروف به پل "گفتگوی تمدن‌ها"، به عنوان یکی از سازه‌های برجسته شهر اهواز، ارتباط بین بلوار توحید و تقاطع خیابان شهید چمران و بلوار آیت‌الله بهبهانی اهواز را برقرار می‌کند. پل هفتم اهواز، از ابتدای سال ۱۳۷۵ خورشیدی ساخته شده و پس از دو سال، در بهمن‌ماه سال ۱۳۷۷ خورشیدی به بهره‌برداری رسید.


پل هفتم یا پل گفتگوی تمدن‌ها با طولی برابر با ۴۹۰ متر، شامل شش دهنه است؛ دو دهنه ۱۴۰ متری در وسط، دو دهنه ۷۵ متری در دو طرف و دو دهنه ۳۰ متری در کناره‌های پل. عرض این پل ۱۶ متر است، که ۱۲.۵ متر از آن برای سواره‌رو و ۳.۵ متر برای پیاده‌رو در نظر گرفته شده است؛ هر طرف از پیاده‌رو دارای عرضی برابر با ۱.۷۵ متر است.


این پل با قوسی زیبا و با توجه به ارتباطی که ایجاد می‌کند بین منطقه کیان‌پارس و بافت قدیمی شهر، به نام "گفتگوی تمدن‌ها" شهرت یافته است.

پل هفتم اهواز با نورپردازی‌های خیره‌کننده‌ای تزئین شده و بزرگترین آبشار مصنوعی کشور و خاورمیانه در دو طرف این پل ایجاد شده است.

به لحاظ زیبایی و معماری، پل هفتم یا پل گفتگوی تمدن‌ها از جمله زیباترین و جذاب‌ترین پل‌های شهر اهواز است.

 

جاذبه‌های شهر اهواز 



از معرفی پل‌های اهواز که بگذریم به جاذبه های دیگر شهر می رسیم که تمام گردشگران را به سمت خود کشانده است اهواز یکی از شهرهایی است که به علت تاریخچه کهن، شمار کثیری از آثار فاخر را در دل خود جای داده است و به خاطر فراز و نشیب هایی که درطول تاریخ به خود دیده اقلیمی ارزشمند را مرهون خود ساخته است. در ادامه مقاله با جزئیات جاذبه های شهر اهواز آشنا می شویم.

 


بازارعبدالحمید اهواز 


بازارعبدالحمید اهواز یکی از بازارهای مهم اهواز به شمار می رود که در خیابا ن نظامی و نظری قرار دارد این بازار در دوره قاجار نه تنها بسیار رونق داشته بلکه پاتوق افراد متمول هم نیز بوده است.

امروزه با ورود به بازارعبدالحمید تجربه قدم زدن در یک بازار سنتی را خواهید داشت، در واقع این بازار تصویر کوچک شده از دروه قاجار را به نمایش میگذارد. زمانی که از بازارعبدالحمید گذر می‌کنید کاملا محسور فضای دلنشین آنجا می‌شوید از یک سو صدای سازُ آواز و از سوی دیگر علاوه بر حجره ها دست فروشانی را مشاهده میکنید که همراه با برخورد خوب و قیمت مناسب اجناس گردشگران زیادی را مجذوب خود میکند.

 

خرید وسایل مورد نیاز از بازار عبدالحمید


بازارعبدالحمید از گذشته تا امروز یکی از مهم‌ترین بازارهای تجاری می‌باشد که اجناس مختلفی را در آن می‌توانید پیدا کنید شما در این بازار می توانید انواع و اقسام خوراکی ها مانند قلیه ماهی، کباب اهوازی و ... را استفاده کنید.

در کنار آن از پوشاک، طلا و زیورآلات، لباس عربی، دله(ظرف عربی) استفاده کنید، چنانچه قصد دارید کالای با کیفیتی تهیه کنید، در بازار عبدالحمید تمام نیازهای شما تامین خواهد شد. 


هتل های هم جوار به بازارعبدالحمید 


یکی از مهم ترین ویژگی‌های منحصر به فرد بازارعبدالحمید هم جوار بودن با هتل های مهم و استاندارد می باشد در واقع اگر بخواهید به بازار عبدالحمید سر بزنید می توانید در یکی از هتل های آنجا مستقر شوید. برای معرفی هتل ها به سامیا، نیشکر، نادری اشاره کرد این هتل ها از امکانات زیادی برخوردار می باشند که لذت سفر را برایتان دو چندان میکنند.

 

 


حتما به بازار کاوه سر بزنید!


بازار کاوه، یکی از نمادهای دوران پهلوی است که هنوز هم برخوردار از جذابیت و اهمیت برای ساکنان و بازدیدکنندگان شهر اهواز می‌باشد.

در این بازار، علاوه بر فروش میوه و سبزیجات تازه، می‌توان مغازه‌هایی را نیز یافت که محصولات محلی و سوغات اهواز را به فروش می‌رسانند؛ از جمله محصولاتی مانند ماهی و میگوی تازه، کلوچه، خرما، رطب، شیره خرما، ارده، و حلوا شکری. از لحظه ورود به بازار کاوه، بوی ترشی‌های جنوبی شهر شما را همراه می‌کند و ادویه‌های خوش‌عطر جنوبی نیز می‌توانند از اینجا تهیه شوند.

این بازار، در امتداد یک خیابان قرار دارد که بسیاری از دست فروشان محلی در آنجا فعالیت می‌کنند. جذابیت و جذبه ویژه این بازار، هم برای ساکنان بومی منطقه و هم برای گردشگران، بسیار چشمگیر است.

لذا هنگام سفر به شهر اهواز، بازدید از بازار کاوه را به‌عنوان یک مقصد جذاب و دیدنی حتماً در دستور کار قرار دهید، مطمئن باشید که با تجربه‌ی لذت‌بخشی به خانه باز خواهید گشت.


مشتریان بازار کاوه ممکن است بومیان منطقه باشند یا گردشگرانی که در جستجوی محصولات تازه و غذاهای دریایی تازه هستند.
آدرس: خیابان طالقانی

 

 


کلیسای سورت مسروپ


کلیسای سورت مسروپ، یا به اصطلاح مسروپ مقدس، یکی از آثار تاریخی و معماری شهر اهواز است که در نزدیکی بازار عبدالحمید واقع شده و اکنون به‌عنوان یک مکان مقدس برای جامعه ارمنی اهواز، به یادگار خواهان تاریخی‌ای از دوران‌های گذشته باقی مانده است.

این کلیسا، از دوران پهلوی دوم و در سال 1347 هجری شمسی، توسط "ترداد داویدیان"، کارمند شرکت ملی نفت، به‌شکلی مدرن طراحی و ساخته شد.


از آن زمان تاکنون، کلیسای سورت مسروپ در وضعیت نیمه‌فعال قرار دارد و فعالیت‌های اجتماعی و مذهبی آن به‌شکل محدودی ادامه می‌یابد.

امروزه، تنها جامعه ارمنی اهواز که همچنان در این شهر زندگی می‌کنند، به این کلیسا مراجعه می‌کنند و از این مکان مقدس برای انجام مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خود استفاده می‌نمایند.


معماری کلیسای سورت مسروپ، به‌وضوح تلفیقی از عناصر معماری ارمنی و اسلامی است. این کلیسا با طراحی مدرن و استفاده از الگوهای معماری ارمنی، همچنین تأثیرات جزئی از معماری اسلامی، یکی از نمادهای جالب و مهم در منظر شهری اهواز محسوب می‌شود.


در کنار ارزش معماری و تاریخی‌اش، کلیسای سورت مسروپ یادآور دوران‌های گذشته و زندگی ارمنیان در اهواز است و به‌عنوان یک آثار فرهنگی و مذهبی ارزشمند، همچنان جایگاه ویژه‌ای در قلب جامعه ارمنی این منطقه دارد.

 

 

 

دانشگاه ادبیات یا دانشگاه سه‌گوش اهواز


دانشگاه سه گوش اهواز، یکی از نمادهای معماری و تاریخی این شهر، در نزدیکی رود کارون واقع شده است. این ساختمان اصلی ابتدا در سال ۱۳۰۸ به عنوان ساختمان بانک ملی مرکزی اهواز ساخته شد.

پس از سه سال، به عنوان مقر استانداری اهواز مورد استفاده قرار گرفت و در طول جنگ جهانی دوم به مقر ارتش تبدیل شد. سرانجام، در سال ۱۳۳۶، این بنا به دانشکده‌ی پزشکی تعلق یافت و از آن زمان به عنوان دانشگاه فعالیت می‌کند.


ساختمان سه گوش با معماری ویژه‌ای که به نمایندگی از دوران پهلوی محسوب می‌شود، طراحی شده است. قوس‌های دایره‌ای شکل ایوان و رواق‌های حیاط مرکزی، از ویژگی‌های بارز معماری این دوره است. همچنین، آجرکاری‌های کاشی در ایوان، به عنوان یکی از جلوه‌های برجسته‌ی معماری آن زمان شناخته می‌شود.


در سال ۱۳۹۳، عملیات مرمت و بازسازی ساختمان سه گوش آغاز شد و به تدریج، به تعمیر و نوسازی پنجره‌ها و درب‌های چوبی آن پرداخته شد. این اقدامات به منظور حفظ و نگهداری از ارزش‌های تاریخی و معماری این ساختمان انجام شده است.
آدرس این دانشگاه: اهواز - خیابان امام موسی صدر

 

 

 


آرامگاه علی ابن مهزیار در اهواز


آرامگاه علی ابن مهزیار، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی شهر اهواز است. علی ابن مهزیار، از فقها و دانشمندان برجستهٔ شیعه بوده که در دوران امام رضا (ع) زندگی می‌کرده و به عنوان یکی از یاران صادق و معتبر امام شناخته می‌شد.


طبق روایات تاریخی زمانی که مآمون خلیفه عباسی دستور داد تا امام رضا (ع) به عنوان ولیعهد از مدینه به سمت خراسان حرکت کند، علی بن موسی الرضا (ع) در روز شانزدهم ماه صفر سال ۲۰۱ هجری قمری در مسیر حرکتش وارد اهواز شد و چند روزی را آن جا ماند.


بعدها مسجدی به نام مسجدالرضا در محل اقامت امام بنا گردید و علی بن مهزیار وصیت کرده بود او را پس از مرگ در این مسجد دفن کنند. یک سالن در قسمت غربی بقعه وی و مقبره وجود دارد که به احتمال زیاد همان مسجدی است که به آن اشاره گردید..


با احاطه به اهمیت تاریخی و مذهبی این مکان، زیارت آرامگاه علی ابن مهزیار برای مسلمانان و شیعیان، یک سنت محترم و معتبر است که هر ساله جمعیت بزرگی از زائران را به خود جلب می‌کند.
آدرس این آرامگاه: اهواز، منطقهٔ امام رضا (ع)

 

 

 

خانه ماپار اهواز


 شهر اهواز با وجود اینکه آسیب های زیادی را متحمل شده است هنوز هم بافت قدیمی منحصر به فرد خود را دارد، که خانه ماپار مصداق یک خانه اصیل تاریخی است، به محض وارد شدن به این خانه ها احساس ارتباط با گذشته به شما القا می شود.

با بازدید از مکان های تاریخی امکان این را دارید تا با زیبایی های معماری و هنر گذشته بیشتر آشنا شوید، با تماشای حیاطی کهنسال با درهای قدیمی و شیشه های ارسی لذت تماشای آن را عمیقا حس میکنید.

خانه ماپار در سال 1380 مرمت شده و همچنین این اثر به ثبت ملی هم رسیده است. زمانی که در حیاط خانه ماپار قدم می گذارید چشمتان به نخل زال  گره میخورد که در طول عمر خود شاهد وقایع تاریخی تلخ و شیرین بوده است.

در خانه ماپار فضای دلنشین نگارخانه، رستوران، شربت خانه و همینطور مکانی برای فروش صنایع دستی در نظر گرفته شده که با بازدید از این خانه احساس خوب در ذهنتان تداعی میشود.


آدرس: اهواز، خیابان خوانساری جنوبی، بین شهید جهانیان و کافی
ساعت بازدید 8 صبح تا 12 شب

 

 

 

بازار فلافل اهواز( لشکر آباد)


لشکر آباد محله ای قدیمی در خیابان انوشه است که به خاطر تعداد زیاد غذاهای خیابانی از جمله فلافل به همراه سایرغذاهای سنتی، مشهور است، بر این اساس بازار فلافل مکانی است برای صرف غذاهای خیابانی و شب زنده داری که ساعات‌ها می‌توان در این خیابان پرسه زد.

در بازار فلافل اهواز در کنار خوردن ساندویچ فلافل می‌توان از دیگر غذاهای مرسوم جنوب که بسیار محبوبیت دارد مانند (کپه عربی، سمبوسه و...) لذت برد، پس اگر وارد این شهر زیبا شدید حتما از بازار فلافل دیدن کنید.  

 

 

 

 

کاروانسرای معین التجار


بنای معین التجار، از جمله یادگارهای با ارزش دوران قاجار است که به دست محمد تقی معین التجار، یکی از تاجران برجسته آن دوران، ساخته شده است.

در زمانه‌ای که تجارت در اهواز رونق فراوانی داشت، این بنا به عنوان مکانی برای استراحت و تجمع تجار و بازرگانان بهره‌ورداری شد. این ساختمان، همچون یک نگین در اهواز، برجسته است و بی‌گمان از جذاب‌ترین مکان‌های بازدیدی این شهر برای گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌آید. در اینجا، با یک نگاه دقیق‌تر به این ساختمان باارزش می‌پردازیم.


این بنا دارای یک بازار است که حجرات فراوانی در خود جای داده است و در گذشته، مکان فعالیت تجاری افراد زیادی بوده است.

همچنین، در نزدیکی این کاروانسرا، حمامی تاریخی نیز وجود دارد که توسط صاحب آن ساخته شده است. معماری این کاروانسرا به گونه‌ای است که آن را از دیگر ساختمان‌ها متمایز می‌کند؛ زیرا از جمله طاق بری‌ها و طرح‌های اسلامی است که توسط یکی از برجسته‌ترین معماران ایران طراحی شده است.

 

سخن آخر
سفر به اهواز و خرید از بازارهای این شهر به دلیل داشتن کالاهای مرغوب و مقرون به صرفه احساس رضایتمندی را به مسافران  می‌بخشد. آژانس مسافرتی مهرگل سیر از آنجایی که سفر به اهواز را با مجرب‌ترین راهنمایان برای شما فراهم کرده است شرایط سفری ایده آل را برای دوستداران گردشگر خلق می‌کند.