تور ورسک تا لفوربا قطار -تور یک روزه ورسک لفور

مدت زمان

1 روز

اندازه گروه

18

نوع تور

گروهی

مبدا

تهران (تهران)

مقصد

سوادكوه (مازندران)

توضیحات

تور ورسک لفور

سد لفور که با نام سد البرز نیز شناخته می شود، در قلب جنگل های سر سبز چند میلیون ساله، استان مازندارن قرار گرفته است. این سد در نزدیکی روستای لفوراز توابع شهرستان سواد کوه، شمالی قرار دارد و برروی رودخانه بابل رود ساخته شده است.

چشم انداز زیبای این منطقه، هر بازدید کنند های را به تحسین وا می دارد.

آبگیری سد لفور در سال 1389 به بهره برداری رسید و از آن زمان به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب کشاورزی و صنعتی منطقه شناخته می شود. 

منطقه لفور با پوشش گیاهی متنوع  و جنگل های بکر، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت و عکاسی است. صبح های مه آلود این جنگل ها، صحنه هایی افسانه ای را به وجود می آورند که همچون تصاویری از صدای پرندگان و نسیم ملایم، تجربه ای آرامش‌بخش و فراموش نشدنی را به ارمغان می آورد.

درکنار طبیعت زیبا، دریاچه سد لفور نیز یکی از جاذبه های اصلی این منطقه است. آب زلال و آبی رنگ دریاچه، که همچون آینه ای براق در دل جنگل قرار گرفته. منظره ای مسحور کننده را ایجاد میکند. فعالیت های متنوع مانند قایق سواری، ماهیگیری و پیک نیک در کنار دریاچه، لذت بازدید از این منطقه را دو چندان می کند.

چشم انداز سد لفور، با زیبایی بی بدیل و آرامش وصف ناپذیرش، دعوتی است برای تمام کسانی که در جستجو لحظاتی ناب و بی‌کران در دل طبیعت هستند. چشم انداز سد لفور همچون بستری مفرح می باشد. اینجا مکانی است که میتوان در آن از شلوغی های روزمره فاصله گرفت و با هم آغوشی با طبیعت، به آرامشی عمیق دست یافت.

پل ورسک 

پل ورسک یکی از برجسته ترین پل های تاریخی و معماری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در شهرستان سواد کوه در استان مازنداران واقع شده است. در سایه پل ورسک، زمان به آرامی می گذرد. این پل با آرامش خاصی بر روی آبهای خمیده رودخانه ورسک قرار گرفته است همچون یک قصر باستانی که شاهکاری از هنر و معماری دوره پهلوی است. سنگ های سرسبز و مرتفع پل، داستان های زیبایی از گذشته را با خود می آورند.

مشخصات فنی پل ورسک 

طول: حدودا 150 متر از سطح رودخانه ورسک.

ساختار: از سنگ و چوب ساخته شده است، اما بعد ها با استفاده از بتن مسلح تقویت شده است.

پل ورسک به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از نظر معماری، فرهنگی و تاریخی اهمیت زیادی دارد که باعث جذب گردشگران و محققان از سراسر جهان شده است.

سخن آخر 

سفر به سد لفور و پل ورسک، دومقصد فرهنگی و طبیعی برجسته در ایران، به هر دو نفسی از زیبایی ‌های بی پایان طبیعت و تاریخ می بخشد. سفر با قطار به این دو مقصد به هر کسی که به دنبال آرامش و زیبایی های طبیعی و تاریخی است. توصیه می شود. خر کدام با شکوه و منحصر به فردی که دارند، تجربه ای فراموش ناپذیر از زیبایی های ایران را به ارمغان می آورند.خاطراتی برای همیشه در قلب و ذهن بازدیدکنندگان خود جای می گذارد.

ویژگی های برتر

  • مسیر راه آهن شمال ( دشت های ورامین - باغات میوه سیمین دشت و زرین دشت - کویر گرمسار-دودکش های جنی - چشمه های رنگی شوراب-دورنمای دهانه غار اسپهبد خورشید) )
  • پل ورسک - روستای ورسک
  • کلیسا سرخ آباد
  • چشم انداز سد لفور

سرویس های شامل شده

  • بلیط رفت و برگشت قطار کوپه ای
  • صبحانه
  • میان وعده
  • شام
  • وسیله نقلیه محلی
  • بیمه حوادث
  • راهنمای رسمی میراث فرهنگی

سرویس های شامل نشده

  • ناهار

رزرو

شروع قیمت 1,700,000 تومان

تمامی قیمت های نمایش داده شده براساس جستجو شما بوده و قیمت نهایی می باشد

پکیجی یافت نشد

برنامه سفر

تور لفور

صبح هنگام ایستگاه راه آهن تهران را به مقصد سواد کوه ورسک ترک میکنیم ، صبحانه را در قطار میل کرده و پس از گذر از دشتهای ورامین و کویر گرمسار به باغات سیمین دشت و زرین می رسیم پس از صرف میان وعده در داخل قطار ، وارد استان مازندران شده و گذر از پل ورسک را در تور قطار شمال را تجربه میکنیم . حدود ظهر به ایستگاه پل ورسک رسیده و به سمت روستای ورسک رهسپار می شویم .پس از ثبت خاطرات زیبا در زیر پل ورسک و بازدید از کلیسا سرخ آباد به سمت سد لفور روانه می شویم . پس از طی مسیر با مینی بوس حدود چهل دقیقه به چشم انداز مسحور کننده سد لفور می رسیم . با استراحتی در منطقه سوادکوه و لذت بردن از آ ب و هوای پاک جنگل های شمال و صرف میان وعده برای صرف شام به سمت رستوران رفته ، پس از صرف شام  حدود ساعت 22 به سمت تهران باز گشته ، بامداد روز بعد به تهران می رسیم .

توضیح کوتاه

تور قطار ورسک تا لفور

مدت تور : تور داخلی یک روزه 
درجه سختی: 1 از 5

تصاویر

آیا می خواهید تورهای خود را از طریق وب سایت ما بفروشید؟

ثبت نام خود را آغاز کنید