تور قزوین با قطار - تور یک روزه قزوین

مدت زمان

1 روز

اندازه گروه

18

نوع تور

گروهی قطار

مبدا

قزوین (قزوین)

مقصد

قزوین (قزوین)

توضیحات

تور قزوین | شهر تاریخی قزوین 

شهر تاریخی قزوین با تاریخی بیش از هزاران سال ، یکی از شهرهای با ارزش و تاریخی ایران است که در استان قزوین واقع شده است. این  قزوین پایتخت کهن صفوی به عنوان پایتخت ایران در دورانی از تاریخ نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است و امروزه هم به عنوان یکی از مراکز مهم صنعتی، تجاری و فرهنگی کشور شناخته می شود. 

قزوین ، نقشه ای از تاریخ فرهنگ ایران، هر گوشه ای از خود رازی از آرمان ها و اندیشه های مردم این سرزمین را می آشکارد.  هر گامی که در این شهر قدم می گذاارید، شاهدی ازتلاش و کوشش انسان  ساختن یک جامغه پیشرفه و زیبا را در خود دارد.

سفر یک روزه با قطار به قزوین

قزوین پایتخت کهن، دارای جاذبه های گردشگری فراوان است که شامل: حسینیه امینی ها، کلیسا کانتور، خیابان سپه، سردرعالی قاپو ، سرای سعد السلطنه، عمارت کلاه فرنگی می باشد.

حسینیه امینی ها

حسینیه امینی ها یکی از مراکز مهم مذهبی در شهر قزوین است که به عنوان محل برگزاری مراسم دینی و فرهنگی، به ویژه در ایام ماه محرم و اربعین، شناخته می شود. در این حسینیه، معماری سنتی ایرانی و تزئینات دینی کار رفته اند که به آن جلوه ای مذهبی و خاص می بخشند. 

کلیسا کانتور

کلیسا کانتور در شهر قزوین یکی از معابد مهم مسحیت در ایران است. این کلیسا به نام "کلیسا ناقوس" معروف است و جزء معابد مهم تاریخی شهر قزوین به شمار می رود. این ساختمان به سبک معماری کلاسیک اروپایی ساخته شده است و دارای طراحی زیبا و جلوه ای مذهبی است.

سر در عالی قاپو 

یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی مهم در شهر قزوین است که به دوره صفویه بر می گردد. این بنا در زمان شاه طهماسب صفوی، در قرن شانزدهم میلادی به عنوان یکی از ورودی اصلی ارگ سلطنتی ساخته شد و به عنوان یکی از نمادهای شهر قزوین شناخته می شود.

نام  "عالی قاپو" به معنای دروازه ای به محوطه کاخ ها و باغ های سلطنتی بوده است.

سردر عالی قاپو دارای ساختار زیبا و با شکوه است که از آجر و کاشی های رنگارنگ ساخته شده است. تزئینات و کاشی کاری های پیچده این بنا نمونه ای بارز از هنر معماری ایرانی در دوره صفویه است.

سردر عالی قاپو با تاریخچه غنی و معماری زیبای خود یکی از ارزشمند ترین آثار تاریخی شهر قزوین و ایران است. این بنا نمایانگر دوره ای ازتاریخ ایران است که هنر و فرهنگ در اوج خود قرار داشتند و امروز به عنوان یک یادگار  گران بها از آن دوران به شمار می آید.

کاروانسرا سعد السلطنه 

کارواسرا سعد السطنه یکی از بزرگترین و زیبا ترین کاروانسرا های شهر ایران است که در قلب شهر قزوین قرار دارد. این بنا در دوران قاجار به دستور سعد السلطنه، حاکم وقت قزوین ساخته شد و به عنوان یکی از مهم ترین مراکز تجاری و بازرگانی آن زمان شناخته شده می شود.

کاروانسرا سعد السلطنه با مساحت وسیع خود، نمونه ای برجسته از هنر و معماری ایرانی در دوران قاجاراست. این کاروانسرا دارای چهار حیاط اصلی و چندین حیاط فرعی است که هر کدام از آن ها با حجره ها، ایوان ها و شاه نشین های متعدد تزئین شده اند. سقف های بلند، طاق های ضربی و کاشی کاری های زیبا از ویژگی های بارز این بنا هستند.

ویژگی های برتر

  • دروازه قدیم تهران، کلیسا کانتور، خیابان سپه، سردرعالی قاپو، عمارت کلاه فرنگی( موزه خوشنویسی قزوین)، حسینیه امینی ها، حمام قجر، سرای سعد السلطنه، خرید سوغات

سرویس های شامل شده

  • بلیط رفت و برگشت قطار اتوبوسی
  • صبحانه در قطار
  • ناهار
  • میان وعده
  • راهنمای رسمی میراث فرهنگی
  • بیمه مسافرتی
  • گشت ها با وسیله نقلیه محلی

سرویس های شامل نشده

  • شام

رزرو

شروع قیمت 1,550,000 تومان

تمامی قیمت های نمایش داده شده براساس جستجو شما بوده و قیمت نهایی می باشد

پکیجی یافت نشد

برنامه سفر

تور یک روزه قطار قزوین

صبح با قطار سالنی تهران را به مقصد قزوین ترک می کنیم. صبحانه را در قطار سرو کرده وبه پایتخت کهن صفوی می رسیم. ابتدا با و سیله نقلیه محلی به دروازه قدیم تهران رفته  و سپس به کلیسای کانتور می رویم. به خیابان سپه، اولین خیابان ایران رفته و از سر درعالی قاپو و زورخانه دیدن می کنیم. به عمارت کلاه فرنگی( موزه خوشنویسی قزوین) و حسینیه امینی ها می رویم. بعد از سرو ناهار بازدید از حمام قجر را خواهیم داشت و به مجموعه تاریخی کاروانسرای سعد السلطنه رفته و گشتی در بازار، کافه های معروفش زده و در صورت تمایل سوغاتی می خریم. عصر به ایستگاه راه آهن قزوین رفته و شهر پایتخت شاه طهماسب صفوی را با کوله باری از خاطرات خوش ترک می کنیم. شب هنگام تهران خواهیم بود.

توضیح کوتاه

تور قزوین پایتخت صفویان و خوشنویسی ایران
مدت : تور یک روزه 
درجه سختی : 1 از 5

تصاویر

آیا می خواهید تورهای خود را از طریق وب سایت ما بفروشید؟

ثبت نام خود را آغاز کنید